Logo

Michal Latocha
01.09.2020

Ahoj,
napříč tomu, že tento rok nezačal příliš optimisticky, je pro mne rokem plnění si svých dlouhodobých přání. Po splněném snu z Nového Zélandu, jsem si na podzim vyplnil další, inspirovaný Eurobanxem. Nejednalo se sice o cestování po Evropě, ale pouze po republice. Náplní této tour, bylo navštívit povodí řeky Moravy, Novomlýnské nádrže, Orlík a završit tuto cestu na řece Labi. Cílem bylo – ulovit alespoň jednoho kapra na každé z těchto lokalit a setkat se, se svými „odběrateli“, s kterými jsem již dlouhodobě v kontaktu a probrat veškeré rybářské záležitosti.

Dlouhodobé plánování a veškerá logistika byla pro mě velmi náročná. Pro tuto tour, jsem si připravil cca 50kg boillies všech čtyř příchutí, 30kg tygřího ořechu a 50kg partiklu.
První lokalita, kterou jsem na této tour navštívil, byla řeka Morava. Po zakoupení povolenky, mě na místě čekal Milan, který se svými přáteli po povodních uklízel svou loděnici. Jelikož byla řeka týden po povodních, váhal jsem, zda na této řece rybařit, protože v lovu na řekách nejsem až tak zběhlý. I přes velký průtok jsem se rozhodl, že lov na této řece vyzkouším. Prošel jsem část řeky a vybral si místo, na kterém nebyl proud až tak intenzivní a zvolil jsem strategii lovu tzv. „pod nohama“. Boillie jsem na doporučení Milana zvolil Red bomb a Worm. Pruty byly rozmístěny od sebe cca 40m, abych prochytal větší část řeky. Krmil jsem převážně půlenými kuličkami a polštářky, aby na krmném místě něco zůstalo. Po 25hodinách, jsem dostal první záběr na spodní prut od kapra s délkou cca 50cm. Po hodině se mi rozjel i horní prut, na jehož konci byl krásný, vysoký kapr, dlouhý 70cm. V tu chvíli jsem byl naprosto spokojený. Z důvodu hromadějící se trávy a různých předmětů ve vodě, které proud s sebou unášel, jsem byl nucen přehazovat pruty co dvě hodiny. V odpoledních hodinách započala „tvrdá“ jízda. Po vyčerpávajícím souboji, podebírám šupináče délky 80cm, kterému zachutnal Red Bomb. Po třech dnech lovu v dobré společnosti plné legrace, se mi sice balit nechtělo, ale musel jsem pokračovat v plánu. Musím ale podotknout, že kdyby se za mnou Milan nestavil poslední den a nepomohl mi se zapadlým autem, kdo ví, jak by vše dopadlo. Tímto, bych mu rád poděkoval za pomoc.

Po náročném vyprošťování, jsem i s novou barvou svého auta (hnědou), pokračoval dál ve směru – Novomlýnské Nádrže. Na kterých, mě už netrpělivě čekal Martin. Po příjezdu jsem nic nemusel vysvětlovat, stačilo se podívat na auto a bylo mu vše zcela jasné . K mému překvapení, jsem v jedné vesnici překročil rychlostní limit a po návratu z tour na mě čekalo ještě zaplacení pokuty. Ale zpět k lovu. Tato voda, byla pro nás oba premiérou, protože jsme lovili z lodi. Před 4měsíci, jsme si tento termín zarezervovali a musím přiznat, že mé očekávání bylo velké. Sledovat videa na YouTube je fajn, ale realita? Ještě jsme neměli ani vyložené věci z člunu na lodi a už mi bylo špatně . Po cenných radách od majitele lodi, mi nezbývalo nic jiného, než se ke všemu postavit čelem a jak říkám začít makat. Po vybalení, jsem začal hledat první místo na odhozovou vzdálenost, abych mohl jeden prut nahazovat, aniž bych musel zavážet. Zhruba 70m od lodi, jsem zakrmil – 2kg Wormem, tygřím ořechem a partiklem. Druhý prut byl umístěn ve vzdálenosti cca 120m s podobnou strategií, jako na prvním místě s výjimkou boilie. Zde jsem použil Red Bomb. Už po 5hodinách, mi místo z odhozu přineslo první rybu. Netrvalo dlouho a Martin mi podebírá 11kg lysce. Naprosto spokojený a unavený usínám. Druhý den nás vzbudila houpající se loď, po zkontrolování situace, improvizuji se strategií odhozu. Jak ale nahazovat na houpající se lodi? No, myslím, že popisovat to asi nemusím . Dalším problémem byly hlásiče. Houpající se loď, neumožňovala mít hlásiče zapnuté, proto jsme chytali pouze na povolené cívky, bez signalizátoru. Nebudu zde zmiňovat veškeré dění od neděle do čtvrtku. Jen ve stručnosti shrnu pár věcí. A to, že, lov na lodi byl pro mě velmi náročný a poučný. Po celou dobu jsem chytal s jedním prutem na odhoz a s druhým hledal průběžně různá místa. Na vyvážkách jsem používal odpadávající kameny, šokový silon o průměru 0,65mm od Kordy, na kterém byl plovák. Rozkrmil jsem si 4 místa a snažil se ryby hledat. I když, mé první obavy z houpající se lodě byly opravdu velké, musím říct, že jsme si to užili. Pohled na vinohrady, lov na 360°, velký prostor bez omezení ostatních rybářů a spousta dalších věcí… prostě bylo fajn. Přesto, že ryby nebyly moc aktivní, byl jsem spokojen s tím, co jsem vytáhl, a moje očekávání pro ryb 20+ si nechám na příští rok .
Najednou byl čtvrtek, což znamenalo, přesunout se na Orlík. Naházet veškeré věci do auta, dokoupit potraviny, osprchovat se a pokusit se dorazit k vodě ještě za světla. Typ, na lovné místo mi doporučil
Jakub Hladký. Po časově i fyzicky náročném balení a dlouhé cestě a opětovném vybalování, jsem nebyl schopen ani nahodit. Další den, se za mnou zastavil zmiňovaný Jakub. Po dlouhé době se setkáváme a máme si toho opravdu co říct… a proto, druhý den bohužel rychle utekl. Co se týče mé taktiky, jeden prut byl umístěn do vzdálenosti 100m s hloubkou 9m. Krmení jsem zvolil – Red Bomb ve 20mm a 24mm s tygřím ořechem a partiklem. Druhý prut byl zavážen do vzdálenosti 250m s hloubkou 14m a
krmením pouze na boilie – Worm. Orlík, je pro mě velmi zvláštní voda, nejen její rozlohou a velkými hloubkami, ale hlavně krásnou krajinou. A proto, cílem nebylo pouze lovení kaprů, ale taky vyzkoušet ulovit candáta nebo štiku z lodi. Byl třetí den a kapři moc spolupracovat nechtěli, proto jsem se rozhodl, že vyzkouším lov z člunu. A světe div se, u protějších skal na mě čekalo překvapení, v podání čtyř candátů a jedné štiky. Čtvrtý den ráno dostávám první kapří záběr, bohužel, kapr vyhrál. Netrvalo dlouho a rozjel se i druhý prut a tentokrát, jsem vyhrál já! Sice se jednalo o kapra okolo 60cm, ale po čtyřech dnech mne velmi potěšil. Téhož dne, jsem na podložku dostal ještě další dva kapry, kdy ten větší měl 72cm. Co se obecně týče Orlíku, lov na této vodě je velmi náročný, ale o to jsou zdejší kapři na podložce cennější. Určitě se zde budu chtít zase jednou podívat, ale zvolím trochu jiný styl chytání. Možná, že se i pochlubím nějakým článkem .
Po pěti dnech na Orlíku, v úterý, byla přede mnou poslední část tour a tou byla řeka Labe. Po sbalení veškerých věcí, dokoupení potravin, koupi rybářského lístku a po teplé sprše, jsem stál před řekou Labe u Velkého Oseku. První dojmy byly smíšené, jelikož průtok byl velmi silný a voda s sebou nesla větve stromů… Rozhodl jsem se, že i přes to všechno, tuto část Labe vyzkouším. Projít vhodné úseky a vybrat top místo pro lov. Po 3 hodinách bylo vše nachystané a nástrahy letěly ještě před svítáním do vody. Taktika byla podobná jako na řece Moravě. Pruty byly rozmístěny na dvou místech, vzdálené od sebe cca 60m a lov pouze v příbřežních partiích. Jako boilie jsem použil – SweetFruit a Worm. Když padla tma, po náročném dni, mi teplá večeře přišla vhod. Kolem 8 hodiny večerní, začalo pršet a v tom dostávám první záběr na Sweetfruit. A při zdolávání slyším i spodní prut. Nakonec vše dobře dopadlo a první noc jsem se mohl radovat s double 11 a 8kg. Druhý den ráno bylo po dešti a já mohl své pruty znovu nahodit a dokrmit. Jelikož se průtok po deštích čím dál více zvětšoval a lov díky nečistotám ve vodě komplikoval chytání, hledal jsem jiné alternativy, kde bych ve své tour mohl pokračovat. V tom se mi ozval hlásič opět na Sweetfruit a na jeho konci byl krásný 13kg kapr. Při pouštění dostávám další záběr od 14,5kg šupináče. V hlavě už jsem měl jasno, soustředit se na řeku a pokusit se ulovit další cenné ryby. Do večera přišly další záběry v podání kaprů – 8, 10 a 9,5kg.
Spokojený, ulehám do spacáku a v hlubokém spánku kolem 9hodiny večerní, přichází extremní záběr na SweetFruit. Nestihl jsem si v tom zmatku ani vzít čelovku. Jednalo se o dlouhý a náročný souboj plný adrenalinu. Kapra jsem po tmě podebral až na čtvrtý pokus. Neskutečnou radost jsem měl až tehdy, kdy jsem na něj poprvé zasvítil na podložce. Kapr měl přes 1m a váha ukazovala 18,8kg, neměl jsem slov, natočil jsem video a kapra pustil zpátky do vody. Další ráno bylo plné očekávání, zda se bude opakovat včerejšek. Bylo kolem 10hodiny dopolední a já volal zrovna mamce, když v tom se mi ozval spodní prut na Worm. Opět se jednalo o dlouhý souboj, ale nakonec jsem měl štěstí a podebírám 1m dlouhého šupináče. Nemůžu tomu uvěřit! Váha kapra byla stejná jako u večerní ryby 18,8kg. Nebudu zde zmiňovat každý den, ale do konce výpravy už nic mimořádného nepřišlo. Co se týká lovu, zvolil jsem taktiku krmení co 1,5hodiny a dokrmoval pouze půlenými boilie a boilie polštářky ve velikosti 24 a 20mm.

Rybí aktivita poslední 3 dny byla velmi slabá, ale i tak jsem vydržel až do posledního dne.
Po celém tour (18 dní), kdy skoro vše šlo podle plánu, jsem nasbíral spoustu zkušeností a zážitků. Cílem bylo ulovit na každé vodě jednoho kapra a to se mi vyplnilo. Ne vždy je vše růžové, ale i tak musím říct, že to stálo za to. Dále děkuji všem, co si udělali na mě čas a stavili se za mnou podívat k vodě i ostatním, kteří mě v tom podporovali a byli semnou na tel. kontaktu. Do konce roku se pokusím nastříhat nějaké video, aby to nebylo jen o fotografiích a článku. Mějte se a doufám, že tento článek pro Vás nebyl moc dlouhý a že jste si ho alespoň z části užili jako já tuhle tour.

Sdílejte článek

Podobné články

Letní výprava 2020

Ahoj, tak jsem se konečně po dlouhé době dostal na letos první výpravu. Jelikož tento rok je pro mě časově náročný, proto jsem se dostal na výpravu až teď. Přesto, že je léto, rozhodl jsem se pro jednu štěrkovnu nedaleko mého bydliště. Jako boilie jsem zvolil Squid-Fish a novinku pro tento rok Worm. Vím, že…

Michal Málek a porovnání boilie Latis baits 2020

Tak jsem dostal další pozitivní zprávu od Michala, který porovnával Latis Baits se svými kamarády. Mám radost, jak začínající rybáři odchází od vody spokojeni se svými úlovky. Níže popsal Michal svou víkendovou výpravu: Tak sem vyrazil poprvé na soukromý revír na pozvání kamaráda, kterého jsem dlouhá léta neviděl. Byl to pro mě trochu odpočinek od…

Svazová výprava 2020

Ahoj, tak jsem jako každým rokem na konci září podnikl týdenní výpravu na svazovku. Veškeré naděje jsem vsadil na boilie Red bomb a Worm. Jelikož se jedná o menší vodu, zvolil jsem strategii lovu na čtyřech místech. To znamená, že jsem rozkrmil každé místo jinak. Taktika lovu se oplatila a i když na dané lokalitě…

Podzimní tour po republice 2020

Náplní této tour, bylo navštívit povodí řeky Moravy, Novomlýnské nádrže, Orlík a završit tuto cestu na řece Labi. Cílem bylo ulovit alespoň jednoho kapra na každé z těchto lokalit a setkat se, se svými „odběrateli“, s kterými jsem již dlouhodobě v kontaktu a probrat veškeré rybářské záležitosti. Dlouhodobé plánování a veškerá logistika byla pro mě…